Podbijając Internet po jednym akcie życzliwości na raz

Misha

Ten miły pan, który patrzy na Was z góry to Misha Collins. Amerykański aktor najlepiej znany ze swojej roli w serialu „Supernatural”.  Polubiłam go niemal od pierwszego wejrzenia, ale gorącą miłością zapałałam do niego dopiero, kiedy dowiedziałam się, w jaki sposób wykorzystał swoją nagłą popularność. Otóż ten przemiły pan jest pomysłodawcą i organizatorem akcji Random Acts, której celem jest „podbicie świata po jednym losowym akcie dobroci na raz” („conquer the world one random act of kindness at a time”). Pewnego dnia po prostu spojrzał na ilość ludzi, którzy obserwują jego aktywność na twitterze i postanowił zrobić z tego coś jeszcze fajniejszego. Więcej szczegółów możecie znaleźć na stronie organizacji albo na ich Facebooku. Najogólniej chodzi o namawianie ludzi do robienia dobrych rzeczy i zbieranie przy tym pieniędzy na inne dobre rzeczy.

Misha był pierwszym moim skojarzeniem, kiedy przeczytałam o dzisiejszym pomyśle Zwierza popkulturalnego. Zwierz ogłosił dzień dzisiejszy Dniem Internetowej Życzliwości i zaprosił wszystkich swoich znajomych i fanów do okazania dzisiaj w Internecie życzliwości. Komukolwiek. Dowolną ilość razy. W dowolny sposób. Żeby sprawić, że Internet stanie się odrobinę lepszym miejscem.

Wielkie umysły myślą podobnie, Zwierzu. Random Actowe AMOK (Annual Melee of Kindness) było w tym roku 10 marca.

Z okazji Zwierzowego Dnia Internetowej Życzliwości (ZDIŻ) postanowiłam podzielić się moimi ukochanymi miejscami w sieci. Po to, żeby uhonorować ich twórców, ale też po to, żeby inni mogli tam łatwiej trafić.

Po pierwsze więc, czytuję blogi związane z ogólnie pojętą popkulturą. Z autorkami tych blogów poznaję się coraz lepiej, co sprawia mi niesamowitą przyjemność. Po to właśnie jest Internet. Zaczytuję się więc w blogu ninedin, która zna się na rzeczach o których nie mam zielonego pojęcia i potrafi o nich znakomicie pisać. Czasami też pisze o rzeczach które znam i lubię, czasem o tych, które znam i nie lubię — i zawsze pisze wyśmienicie. Poza tym jest wspaniałą osobą, z którą koniecznie muszę się spotkać (bardzo na to liczę i bardzo planuję). Z radością zawsze zaglądam do Drakainy, która bardzo często mnie zaskakuje, podzielając moje zdanie w różnych dziwnych kwestiach. Równie często też się z nią nie zgadzam i z tym większą fascynacją czytam jej wpisy. Można u niej przeczytać o wszystkim i o jeszcze paru dodatkowych rzeczach. Ostatnio zaczęła też zamieszczać wpisy światopoglądowe, które strasznie lubię czytać. Dzięki, Drakaino!. Do Zwierza zaglądam codziennie (bo Zwierz z przerażającą niemal systematycznością zamieszcza wpisy codziennie) na notkę i miłą rozmowę. Czytając Zwierza od dłuższego już czasu, czuję się czasem na zwierzowym blogu i ścianie, jakbym wracała w dobrze sobie znane miejsce, gdzie mili znajomi rozmawiają o dziwacznych rzeczach. Biorąc pod uwagę to, że od zawsze bardzo brakowało mi miłych znajomych rozmawiających o dziwnych rzeczach, spokojnie mogę stwierdzić, że Zwierz spełnił jakieś moje marzenie. Chętnie zaglądam do Sherlockisty na nieodzowną dawkę Sherlocka i wszystkiego, co akurat z Sherlockiem się skojarzy. I tak jak za postacią Holmesa nie przepadam, tak ten blog czytam z nieodmienną radością. Sherlockista zaś jest dla mnie przykładem tego, że można nie zgadzać się w niemal żadnej kwestii, a nadal rozmawiać kulturalnie, a nawet czasem dzielić pasję. Beryl, Cyd i Rusty natomiast, poza przecudownym adresem bloga (uśmiech za każdym razem, gdy go widzę), piszą nie dość, że o wszystkich, to jeszcze często ze wszystkich perspektyw (dziewczyny, uwielbiam, jak piszecie o tym samym, a każda co innego).

Czytuję też, nie zawsze już tak regularnie, ale nieodmiennie z przyjemnością, blogi książkowe. Zatem Zacofanego w lekturze (który pisze recenzje książek wcale nie najnowszych, ale za to często najlepszych i aż by się chciało z nim pogwarzyć przy herbacie), Bazyla (który poza wspaniałym piórem ma wspaniałe poczucie humoru), Tamaryszek (z bardzo mądrymi tekstami i świetnymi recenzjami), Filety z Izydora (źródło recenzji książek innych i przeczucie, że mamy podobny gust) i Lirael (którą niesamowicie podziwiam za staranne dopracowanie każdej recenzji). Mogłabym tak wymienić jeszcze co najmniej dziesięć kolejnych, ale niech mi coś zostanie na przyszły rok.

Czytam wreszcie blogi zaangażowane. W tej kategorii jest na przykład blog Eziego, który co prawda mogłabym czytać z powodów czysto osobistych (dostarcza tematów do rozmów z własnym mężem), ale czytam go dlatego, że zawsze znajdę w ezechielowych notkach coś wartościowego i czegoś się z nich nauczę. Czytam też Szprotę i jej Szprotest, a Szpro jest jedną z tych staroświeckich blogerek, które wierzą, że ich czytelnik jest w stanie skupić się na więcej niż trzech akapitach. Dzięki jej za to i za to, że niemal każdy paskudny temat jest w stanie przedstawić tak, że się choć raz uśmiechnę. Do kompletu dodam też Jarka, który pisząc Z miasta kominów pisze o moich sprawach lokalnych, więc i najważniejszych. Im wszystkim dzięki za pisanie tego, co powinno zostać napisane, a dzięki temu, że oni to piszą, ja już nie muszę.

Jak widać, nie tylko ja wyrażam swoje uznanie.
Na obrazku ktoś, kto robi to w sposób bardziej uroczy.

PS. Jest jeszcze jeden blog, który własnie dzisiaj został poczęty, a kiedy zostanie urodzony, nie wiadomo. Jego przyszła autorka też daje mi w necie (i nie tylko) mnóstwo frajdy. Dzięki!

9 uwag do wpisu “Podbijając Internet po jednym akcie życzliwości na raz

  1. Dziękuję niezmiernie za uznanie, może kiedyś będzie okazja pogwarzyć przy herbacie, chociaż na żywo sporo tracę: grunt to udana internetowa kreacja:))

  2. O, bardzo dziękuję, żwłaszcza, że wspomniałaś o mnie w tak zacnym gronie i za podzielenie się swoim blogowym światem pozaksiążkowym:). Obadam, czy znajdę tam coś dla siebie.

  3. Ja także dziękuję (w tym – za polecenie paru ciekawych blogów, których nie znałam) i mam nadzieję na spotkanie.

  4. Ojej. Dziękuję i rumienię się :) I pozwolę sobie wyrazić nadzieję, że się kiedyś spotkamy gdzieś w realu, bo bardzo bym chciała :)

  5. Odkąd przeczytałam o Twoim miłym wyróżnieniu, uśmiecham się na samą myśl. Sprawiłaś mi wielką radość, dzięki! :)

  6. Ysabell, miło mi bez dwóch zdań. :)
    Ale też zamyśliłam się nad tą notką. Przyjrzałam się temu, co sama czytam. Wyrosłam z blogów książkowych, choć proporcje dają obecnie pierwszeństwo filmom. Ale lubię blogerów, którzy mniej lub bardziej są na książkach wsparci. I po tym podwórku spaceruję. trochę asekurancko, no bo przecież podejrzewam, że są nieznane mi nisze, miksy tematyczne, cały kalejdoskop tematów, które chyba czas byłby odkryć. Czuję się zainspirowana.
    I bardzo zaintrygowana tym poczęciem nienarodzonym jeszcze. Trzymam kciuki za dojrzałe macierzyństwo i zdrową, utalentowaną blogoistotę. :)
    A częstotliwość Zwierza stawiam sobie za wzór. Tym bardziej, że zdaje się nie mieć wahań formy. To jest dopiero coś!
    Pozdrawiam. I deklaruję, że i ja Ciebie czytam, a czytałabym częściej, gdyby częściej coś się napisało. ;)

  7. Wiesz, Tamaryszku, ja tez mam wrażenie, że spaceruję po swoim bezpiecznym podwórku. Natrafiam czasem przypadkiem na bardzo ciekawe/zabawne/pasjonujące/etc wpisy na przypadkowych blogach i am wtedy straszny problem. Bo, niestety, nie da się śledzić wszystkiego, co by się chciało.
    Mam też silne postanowienie poprawy częstotliwości, ale wychodzi jak zwykle.

Skomentuj

